Att leda under osäkerhet – ett webinarium på svenska för ledare inom vården

Våren och hösten var fyllda av överraskningar, tung och belastande på många sätt. Vardagen förändrades snabbt för många tehyiter och jobbet krävde en större flexibilitet än annars. Osäkerhet präglar ännu vardagen och ingen vet med säkerhet hur framtiden blir.

Speciellt ledare inom vården har varit utsatt och det har ställts krav på att leda och hantera situationer som vi aldrig tidigare upplevt.

Den nya tiden tvingar oss att leda känslor i en större grad än tidigare, och därför är utgångspunkten för bra ledarskap självkännedom. När vi kan observera och reglera våra egna tankar och känslor, är vi även bättre på att leda och stöda andra.

Tehy vill stöda sina medlemmar i den här situationen och erbjuder ett webinarie på svenska som riktar sig speciellt till förmän och ledare inom vården.

Du får både teori och praktiska råd för att leda dig själv och andra - att vara en "mindful" ledare. Föreläsare är Eeva Jaakonsalo från Andas Oy. Hon har en lång bakgrund som strategikonsult, men de senaste tio åren har hon arbetat som företagscoach och hjälpt organisationer och ledare förstå hur leda tankar och känslor, närvaro och kommunikation samt upplevd säkerhet.

Även om ämnet är vetenskapligt undersökt är Eevas stil avslappnad och okomplicerad. Hon är en omtyckt talare och coach både i Finland och internationellt. Föreläsningen hålls på svenska.

24.11.2020 kl 17.00–18.30 Att leda under osäkerhet

Webinarie där du får verktyg för att leda och stöda andra, diskutera upplevda utmaningar, egna erfarenheter

Webinariet hålls virtuellt och du kan delta varifrån som helst, du har också möjlighet att diskutera med föreläsaren och ställa frågor.

Anmälan och mera information finns i Tehys utbildningskalender www.tehy.fi/koulutus.

Mera information och länk för deltagande skickas via e-post till de som anmält sig. Webinariet bandas och kan ses i efterskott via www.tehy.fi/webinaarisarja.