Tehys lärarmedlemskap är avsett för social- och hälsovårdsbranschens yrkesutbildade som arbetar heltid som lärare. Som lärarmedlem är du fackavdelningens medlem.

Lärarens medlemsavgift är 50 euro per år. Du får en inbetalningsblankett i början av året.

Lärarmedlemskapet inkluderar inte UKTA-rådgivning. Man bör alltid själv kontrollera medlemskapet i Hälsovårdens arbetslöshetskassa från arbetslöshetskassan. Medlemskap i kassan ingår inte automatiskt i årsavgiften.

Lärarens medlemsförmåner

•    Tehy-tidskriften
•    utbildningar
•    nyhetsbrev
•    kalender
•    semesterförmåner

Som medlem i Tehy får du aktuell information om förändringar och forskning inom branschen.

Om du har tillfälliga arbeten inom social- och hälsovården får du hjälp av förtroendemän och Tehys försäkringsskydd. Tehys servicenummer är också tillgängliga för dig i frågor som rör social- och hälsobranschen.

Fackförbundens och arbetslöshetskassans medlemsavgift sänker beskattningsbar inkomst med beloppet av medlemsavgiften i beskattningen. Vi skickar uppgifterna om medlemsavgiften automatiskt till skattemyndigheterna. Kontrollera på din skattedeklaration att medlemsavgiften har beaktats det år då du har betalat den.