FPA:s olycksfallsförsäkring för rehabiliteringsklienter

Försäkringen ingår i medlemskapet för yrkesutövare och företagare som sysselsätter 1–3 personer.

Försäkringen är en olycksfallsförsäkring för klienter, som FPA kräver av företagare och yrkesutövare som deltar i konkurrensutsättningarna.

Försäkringen ersätter olyckor som rehabiliteringsklienter råkar ut för under rehabiliteringen (även när personen provar på en motionsform eller hobby, med undantag av riskfyllda grenar). Försäkringen gäller under terapibesöken. Försäkringen gäller inte under omedelbara resor till rehabiliteringen och tillbaka.

Olycksfallsförsäkringen ersätter skador som patientförsäkringen inte ersätter. Serviceproducentens olycksfallsförsäkring gäller även när serviceproducenten och rehabiliteringsklienten är i kontakt med varandra i realtid med hjälp av applikationer som utnyttjar distansteknologi (till exempel videokonferenser). Övriga rehabiliteringar utöver de som kommer via FPA:s upphandling omfattas inte av försäkringen.

Olycksfallsförsäkringen som FPA kräver gäller genast från och med anslutningsdagen. Olycksfallsförsäkringen är giltig när Tehys medlemskap är giltig och villkoren för olycksfallsförsäkringen uppfylls.

Vårdkostnader, olycka

• Försäkringsbelopp: 8 500 euro
  • Självriskandel / olycka: 0 euro
  • Ersättningstid för vårdkostnader: 3 år

Dödsfall, olycka

• Försäkringsbelopp: 5 000 euro
  • Kombinerat ersättningsbelopp: Ja.

Av ersättningen för dödsfall dras av en eventuell ersättning för permanent skada, som eventuellt betalats på basis av samma försäkringshändelse.

Permanent skada, olycka

• Försäkringsbelopp: 5 000 euro

Försäkringsintygen får du via Tehys e-tjänst.