Foto: iStock

Utnyttja Tehys medlemsförmåner även på sommare

Tehyiterna erbjuds många förmåner, som det lönar sig att utnyttja även under sommaren och på semestern. Du får förmåner t.ex. på hotell i Finland.

Hotellförmåner

I början av juni börjar turismtjänsterna sakta starta sin verksamhet. Eftersom utlandsresor inte ännu rekommenderas, har Tehy satsat på förmåner inrikes och förhandlat om rabatter även i nya hotell i Finland. Kom ihåg att följa myndigheternas instruktioner gällande resor. Exempel på tehyiters förmåner finns nedan:

• Sokos Hotellen erbjuder Tehys medlemmar säsongvis växlande erbjudanden för fritidslogi.
  • Kämp Collection Hotels erbjuder tehyiterna möjligheten att lyxigt övernatta i Helsingfors centrum till medlemspris. Till medlemspris kan man välja mellan fem olika hotell i Helsingfors.
  • Rivstarter på Holiday Club -50 %. Rivstarterna är Tehys Holiday Club-semesterveckor, av vilka man får 50 % rabatt.
  • I Hotell Helka logerar du förmånligt i Helsingfors stadskärna. Hotell Helka erbjuder tehyiterna inkvartering med 12 % rabatt på dagens pris.
  • Förmåner som Finlands Hostellorganisation erbjuder kan utnyttjas då du på sommaren reser inom hemlandet. Du får till exempel -10 % rabatt för inkvartering i alla Finlands Hostellorganisationens hotell.
  • Som Tehys medlem får du 40 % rabatt på Levi Hotel Spas rumspriser.
  • I badhotell Eden får du badbesöken förmånligt. Därtill rabatt för behandlingar.
  • Tehys medlemmar får i badinrättningen i Imatra rabatt på inkvartering och halv- eller helpension som bokats i samband med reserveringen.
  • I Santa's Resort & Spa Hotel Sani i Kalajoki får Tehys medlem ett Superior-rum till priset av ett Standardrum.
  • I Holiday Clubs semestermål får tehyiten rabatt på badhotellens hotellrumspris och Holiday Club Resort-lokaler. Därtill kan du boka lediga semesterveckor.
  • Tehyiterna får semestra i Hotell Kivitipu i Lappajärvi till förmånspris.

Ledd motion

Tehyiterna får avgiftsfritt under sommaren använda tjänsten Treenaakotona.com.

Förmåner för bilister

Det lönar sig för bilisten att använda bränsleförmånen för Tehys medlemmar. Rabatt på St1- och Shell-stationerna.

Solglasögon -20 %

Tehyiterna får rabatt hos Instrumentarium och Nissen. Förmånerna gäller även tehyiternas familjemedlemmar. Skaffa till exempel nya solglasögon till sommaren. Du får -20 %rabatt på solglasögon och -30 % på glasögon.

Läsbart till sommaren

• Beställ läsbart till sommaren från Otavamedia. Tehys medlem får 30 % rabatt på alla fortlöpande prenumerationer av Otavamedias tidskrifter.
  • Från VK-kustannus får du en rabatt på 20 % på yrkeslitteratur om rehabilitering.
  • Som tehyit får du ett gåvokort till talboktjänsten BookBeat Premium. Med gåvokortet kan du använda BookBeat Premium under tre månader till priset 16,50 €.

Övriga förmåner

Du kan kolla tehyiternas alla medlemsförmåner här.