Kuva: IStock

Delta i Pridetåget med Tehy

Tehy deltar i årets Helsinki Pride och är med i Helsinki Pride-tåget som ordnas lördagen den 30 juni. Kom med!

Pridetåget är en färggrann, glad och högljudd åsiktsyttring för likvärdighet och mångfald. Temat för Helsinki Pride 2018 är ljud. Evenemanget vill lyfta fram de röster som kvävs i vårt samhälle.

– Likvärdighet, de mänskliga rättigheterna och lika bemötande i arbetslivet är viktiga faktorer för Tehy. Helsinki Pride är ett evenemang där dessa värden blir mycket synliga och där vi tillsammans kan främja de sexuella minoriteternas och könsminoriteternas ställning, säger Tehys ordförande Millariikka Rytkönen.

Gå med i tåget med Tehy! Låt oss tillsammans med Tehy-familjen höja våra röster för ett jämlikt arbetsliv. Även ordföranden Millariikka Rytkönen deltar i tåget.

Tehy har en egen plats i tåget, ett så kallat block, som skiljer sig från mängden med bland annat färggranna ballonger. Du kan tåga i Tehys block bara du kommer till platsen i tid innan tåget avgår. Du känner igen Tehys block till exempel på Tehy-ballonger.

Pridetåget startar från Senatstorget kl. 13. Samlingsplatsen och -tiden preciseras senare.

Tågets väg

Helsinki Pride-tåget startar från Senatstorget kl. 13 och går via Unionsgatan, Norra Esplanaden, Mannerheimvägen, Södra Esplanaden, Kaserngatan och Jungfrustigen till Brunnsparken. Vägen kan ändras.

Programmet för Helsinki Pride finns på http://helsinkipride.fi