Äänestäjille

Valtuusto tekee päätökset Tehyn jäsenten edunvalvonnasta, hyväksyy työehtosopimukset, tekee ratkaisuja esimerkiksi työtaistelutoimista sekä päättää liiton toiminnan linjauksista. Se myös valitsee Tehyn puheenjohtajan, varapuheenjohtajat ja hallituksen sekä valtuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajat.

Valtuusto tekee päätöksiä, joilla on vaikutusta kaikkien tehyläisten asioihin. Muista siis äänestää! Äänestysaika vaaleissa on 29.3.–21.4.2021.

Vaalikoneessa voit etsiä sopivaa ehdokasta.

Jos jäsenyytesi on voimassa 31.1.2021 ja olet maksanut jäsenmaksusi, on äänioikeutesi kunnossa. Halutessasi voit tarkistaa äänioikeutesi asiointipalvelussa tai 15.-16.2.2021 klo 9-15 välisenä aikana soittamalla numeroon (09) 5422 7200.

On tärkeää, että valtuustoon saadaan monipuolinen joukko tehyläisiä – niin eri ammateista ja ikäryhmistä kuin julkiselta ja yksityiseltä sektorilta ympäri Suomea. Valtuustoon valitaan 83 tehyläistä, vaalipiirinä on koko maa.