Tehyn opiskelijayhdistys

Tervetuloa Tehyyn opiskelijat!

Sinunkin kannattaa liittyä Tehyn opiskelijayhdistykseen! Meillä on hyvä porukka ja tekemisen meininki! Jäsenyys meillä on täysin maksuton ja maksamme myös työttömyyskassan jäsenmaksun puolestasi.

Vaikka mikään ei maksa mitään, silti sinulla on jäsenyyden myötä muun muassa

• alalla vaadittavat vakuutukset kunnossa.

• liiton tuki ja turva takanasi jo opiskelun aikana.

• käytössäsi kaikki Tehyn muut jäsenedut

Miksi juuri Tehy, kun tarjolla on muitakin vaihtoehtoja?

Koska vain yhteen kuulumalla meillä on mahdollisuus vihdoin ja viimein nostaa ala palkkakuopasta ja saada se kunnia meille alalla työskenteleville, mikä meille kuuluu! Tehyn tavoite on nyt ja tulevaisuudessa saada alalle oma työehtosopimus.

Tähän tavoitteeseen ei päästä vain yksittäisen ammattiryhmän etuja ajamalla. Joukossa se voima on – liity sinäkin Tehyyn! Tehyssä meillä on jokaiselle ammattiryhmälle oma yhteistyöjäsenjärjestö tai jaosto, minkä kautta saat tietoa ja koulutusta juuri omaa ammattiryhmääsi koskien.

Liity jo!

Voi liittyä jäseneksi, jos opiskelet toisen asteen -, AMK- tai muuta korkeakoulutason tutkintoa. Alan ensimmäistä tutkintoa suorittavat liittyvät Tehyyn opiskelijayhdistyksen kautta ja alan toista tutkintoa liittyvät Tehyyn ammattiosaston kautta ja ilmoittavat olevansa työstä pois opintojen johdosta.

Liity tästä opiskelijajäseneksi

Kumpikin jäsenyyden muoto on maksuton. Jos opiskelija tekee töitä opintojen ohella, hänen kannattaa liittyä myös työttömyyskassan jäseneksi. Tehy maksaa kassan jäsenmaksun kaikkien jäsentensä puolesta. Opintojen ohella tehdyt työt kerryttävät ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan työssäoloehtoa täyteen.

Kassan kautta maksettu ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on huomattavasti parempi kuin Kelan maksama peruspäiväraha. Kukaan ei tietenkään halua työttömäksi, mutta viisas hoitaa selustansa kuntoon kassan jäsenyydellä.

Tehyn jäsenilleen tarjoamat oikeusturva- ja vastuuvakuutukset ovat voimassa myös alle vuodeksi ulkomaille suuntautuvilla harjoittelu- ja työjaksoilla. Vaihtoon lähtevät opiskelijat voivat pyytää oman vakuutustodistuksensa osoitteesta opiskelijat(a)tehy.fi.

Lisää tietoa vakuutuksista löydät palveluboksin osion Jäsenpalvelu ja omat tiedot kohdasta Vakuutukset (linkki johtaa OP:n sivuille).

Mikä Tehyn opiskelijayhdistys on?

Olemme 25 000 jäsenellämme sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden suurin opiskelijajärjestö. Meillä on oma aktiivinen hallituksemme, joka valitaan vuosittain vuosikokouksen yhteydessä.

Hallitukseen kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja kolme varsinaista jäsentä. Vuosikokous järjestetään keväisin, jolloin myös sinulla on mahdollisuus lähteä ehdolle hallitustoimintaan.

Järjestämme Tehyn kanssa yhteistyössä maksuttomia opiskelijatapahtumia ympäri Suomen, tuomme opiskelijoiden näkökulmaa esille Tehyn päätöksenteon tueksi, otamme kantaa ja vaikutamme opiskelijoita koskeviin asioihin Tehyssä.

Teemme STTK-Opiskelijoiden kanssa tiivistä yhteistyötä ja myös heidän hallitustoimintaan kaikilla Tehynkin opiskelijoilla on mahdollisuus lähteä mukaan.

Seuraa meitä ja ota yhteyttä jos joku asia askarruttaa mieltä!

Opiskelija, teetkö sijaisuuksia tai keikkaa sosiaali- ja terveysalan työyksiköissä? Lue lisää työelämän pelisäännöistä ja sotealan työntekijän oikeuksista Tehyn työelämäoppaasta.

Facebook: @tehyopiskelijat
Instagram: @tehyopiskelijat

opiskelijat(at)tehy.fi

Tietoa oppilaitoksille

Tehyn aluetoimistojen järjestöasiantuntijat ja Tehy-tutorit käyvät tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksissa. Lue lisää

Valmistutko unelmiesi ammattiin? Sitä on syytä juhlia!

Osallistu kilpailuun ja voita bileet! Palkintona illallinen ja yöpyminen hotellissa 20 hengelle.