SOS-kampanja

SuPer ja Tehy käyvät nyt rinta rinnan neuvotteluita sosiaali- ja terveysalan sekä varhaiskasvatuksen tulevaisuudesta. Toimimme kaikkien alan koulutettujen ammattilaisten puolesta.

Meillä on yhteiset tavoitteet ja yhteinen viesti. Sosiaali- ja terveysala on kriisissä, ja sen ratkaisemiseksi tarvitaan työehtosopimus, joka turvaa sote-alan tulevaisuuden. Kysymys on palkkauksesta ja työoloista. Siitä, onko meillä jatkossakin osaavia ammattilaisia hoitamassa meitä kaikkia.

Työnantajapuoli on esittänyt laskelmiaan siitä, kuinka meidän vaatimuksemme paremmasta palkasta ja työoloista ovat ongelma suomalaiselle yhteiskunnalle. Sote-palvelut ja varhaiskasvatus rahoitetaan kuitenkin suurimmalta osin meidän kaikkien yhteisillä verorahoilla. Se, mihin näitä rahoja tahdotaan käyttää, on viime kädessä arvovalinta.

Todellinen ongelma on hoitoalan kriisi, joka nyt pitää ratkaista. Me olemme osa ratkaisua, emme ongelma! Tarvitsemme neuvotteluissa jokaisen jäsenen tuen.

Osoita tukesi – kampanjamateriaalit nyt saatavilla!

Tarrat, siirtokuvat ja some-kehykset toimivat viestinä muille panoksestasi SuPerin ja Tehyn tavoitteiden eteen. Niitä käyttämällä ja materiaaleja jakamalla osoitat tukesi.

Tarrat ja siirtokuvat ovat saatavissa jäsenilloissa, Sairaanhoitajapäivillä ja ammattiosastojen kautta. Niitä voit käyttää vaatteissa ja iholla.

Liittokierroksen tavoitteista kertovat julisteen, flyerin ja infograafin voit ladata täällä. Niitä voi jakaa ja vaikka kiinnittää ilmoitustauluille.

Facebook-profiilikuvaan ladattavan Me olemme ratkaisu -kuvakehyksen voit ladata täällä.

Neuvottelijoita voit seurata Twitterissä ja liittokierroksen aikaista Tehyn viestintää verkkosivuillaFacebookissaTwitterissä ja Instagramissa.

Osallistu keskusteluun kertomalla oma Me olemme ratkaisu -tarinasi, mitä työ sosiaali- ja terveysalalla ja varhaiskasvatuksessa on ja lisää #sotesopimus#meolemmeratkaisu#kohtitasaarvoa ja #liittokierros.