Sinustako tehyläinen?

Olet tervetullut joukkoomme, jos sinulla on sosiaali- ja terveysalan tutkinto miltä tahansa tutkintoasteelta tai opiskelet alaa! Tehy edistää kaikkien alan koulutettujen etuja yhdessä rintamassa.

Moniammatillisuus antaa edunvalvontatyöhön tarvittavaa joukkovoimaa. Voit työskennellä niin julkisella kuin yksityisellä työnantajalla, etsiä vielä työpaikkaasi tai toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana tai yrittäjänä. Katso lista tehyläisistä ammatteista. Tehy on meitä kaikkia varten!

Liity jäseneksi jo tänään!

Jäsenenä Tehyssä

Meillä voit olla jäsenenä urasi eri vaiheissa. Jäsenyys alkaa usein opiskeluaikana, koska jo silloin voit olla yksi meistä. Olet oikeutettu kaikkiin jäsenetuihin ja voit toimia aktiivisesti Tehyn opiskelijayhdistyksessä.

Valmistuttuasi liityt työpaikkasi ammattiosastoon ja sinusta tulee Tehyn varsinainen jäsen. Nyt voit vaikuttaa myös Tehyn päätöksentekoon. Lisäksi Tehyyn voit kuulua itsenäisenä ammatinharjoittajana tai yrittäjänä, jolloin työllistät itsesi lisäksi 1–3 henkilöä.

Kun jäät eläkkeelle, ammattiosastojäsenyydestä on mahdollista jäädä Tehyn senioriksi, jolloin säilytät oikeudet Tehy-lehteen ja jäsenetuihin. Jos teet vielä keikkaluontoisesti töitä, sinulla on vastuuvakuutus kauttamme.

Työelämän taustatuki

Tehyn jäsenyys tuo selustan työhösi. Työpaikalla apunasi on luottamusmies. Hänen puoleensa voit kääntyä kaikissa työsuhdettasi koskevissa asioissa: olipa se sitten palkka, työaika, vuosiloma, sairausloma tai vastuuasiat. Tehyn luottamusmiehet ovat vahva turva työpaikalla. He ovat itsekin sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia ja tuntevat juuri sinun työehtosi. Jos työpaikallasi ei ole luottamusmiestä, Tehyn päivystyspuhelimet auttavat sinua kaikissa työsuhteeseesi liittyvissä kysymyksissä.

Työsuhteen erimielisyyksissä sinulla on mahdollisuus saada Tehyltä oikeusapua, jos kävisi niin, että erimielisyyttä ei saada ratkaistua neuvottelemalla työpaikalla. Oikeusavun turvin riita- tai rikosasia on mahdollista viedä tuomioistuimeen. Jos oikeusapu myönnetään, se kattaa asian hoitamisesta aiheutuneet oikeudenkäyntikulut ilman omavastuuosuutta. Riita-asioita Tehyssä hoitavat työoikeuteen sekä sosiaali- ja terveysalan erityiskysymyksiin erikoistuneet juristit.

Tehyn jäsenenä saat myös ammatissasi välttämättömät vakuutukset, jotka ovat turvana työelämän vahinkoja vastaan. Tehyn vakuutusturva on merkittävä jäsenetu, koska työnantajan vakuutukset eivät kata kaikkia vahinkoja.

Tapahtumia ja koulutusta

Tehyn jäsenenä kuulut ammattiosastoon tai opiskelijayhdistykseen. Ammattiosasto on jokaisen tehyläisen kotipesä, joka yhdistää joko alueen tai saman työpaikan tehyläisiä.

Ammattiosasto järjestää jäsenilleen niin edunvalvontaan kuin virkistykseenkin liittyviä tilaisuuksia. Tehyn jäsenenä pääset osallistumaan erilaisiin koulutuksiin ja jäseniltoihin niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin.

Katso tapahtumakalenteriamme

Muut jäsenedut

Jäsenkortti ja -merkki ovat osoitus Tehyn jäsenyydestä. Tehyläisille on neuvoteltu lukemattomia jäsenetuja, jotka saat käyttöösi jäsenkortilla.

Kotiin saat kannettuna Tehy-lehden, josta pääset lukemaan ajankohtaisia ja koskettavia tarinoita. Työvuorot ja muut elämän menot voit kirjata Tehy-kalenteriin, jonka saat myös maksutta.

Tutustu jäsenetuihimme

Tehyn mobiilisovellus

Sovelluksen avulla hallinnoit jäsentietojasi, ilmoittaudut koulutuksiin, selaat jäsenetuja tai soitat vaikkapa omalle luottamusmiehellesi. Se toimii myös sähköisenä jäsenkorttina. Lataa sovellus AndroidiOS ja Windows Phone -sovelluskaupasta.