Tätä on odotettu

Tehyn bestseller-julkaisu Kunta-alan palkat 2013 on kuukausien työrupeaman jälkeen valmis. Se perustuu Tilastokeskukselta pyydettyihin jäsenten anonyymeihin palkkatietoihin. Pääosa työstä sujuu rutiinilla, sillä kyseessä on jo seitsemäs työstämäni palkkajulkaisu.  Tällä kertaa tein palautteen innoittamana muutamia muutoksia. Niinpä julkaisu on nyt lähes täysin kaksikielinen, suomi-ruotsi. Muutosta edustaa myös sivun 38 ylimmäinen kuvio. Se näyttää tehtäväkohtaisen palkan kehityksen ikäryhmittäin sukupuolen mukaan. Ammattiosasto-aktiivit toivoivat sellaista täydennykseksi sivun alemmalle kuviolle. Täydensin lisäksi sivun 37 kuvioon henkilökohtaiset harkinnanvaraiset lisät. Aikaisemmin ne sisältyivät säännöllisen työajan muihin lisiin. Jäsenmäärän kasvu KVTES:in nelosliitteen ammateissa näkyy sivulla 18 uutena taulukkona, jossa on ohjaaja-nimikkeellä työskentelevien tehtäväkohtaiset palkat. Seuraava Kunta-alan palkat on jo mietinnässä, joten inspiroiva palaute on jälleen tervetullutta.