Pikaopas kirjoittajille

Uunituore Opas Tehyn selvitysten ja tutkimusten tekijöille on tehty niille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat tutkimuksia. Jos kirjoittajalla ei ole kokemusta ja koulutusta eikä aikataulu riitä paksujen tutkimus-teosten läpikäymiseen, tämä paketti on paikallaan. Oppaan lisäksi tarjoamme valmiin word-pohjan,  johon voit aloittaa kirjoittamisen vaikka heti. Järjestöissä tehtävä selvitys- tai tutkimustoiminta täyttää harvoin kaikki tieteellisen tutkimuksen kriteerit. Hyvin kirjoitettu raportti antaa kuitenkin luotettavan kuvan niin tekijästä kuin aiheen hallinnastakin. Lukijat arvostavat selkeitä raportteja, joita voi suoraan hyödyntää omassa järjestötyössä. Raportointiin liittyvät perusperiaatteet selostetaan lyhyesti ja ytimekkäästi. Raportoinnin tueksi teimme word-pohjan, jossa on valmiit mallit niin otsikolle, sisällysluettelolle kuin lähdeviitteillekin. Malleja voi helposti muunnella omiin tarpeisiinsa. Kun toimii ohjeiden mukaan, kirjoittajan ei tarvitse palata toistuvasti oppaan sivuille. Tehyn tutkimustyöryhmä järjestää koulutusta omille ja jäsenjärjestöjen asiantuntijoille. Keväällä järjestettävä koulutus on kolmas lajissaan.