Work Up! Robotti työkaverina

Entistä älykkäämmistä roboteista on tulossa työkavereitamme. Teemme yhteistyötä niiden kanssa, opimme niiltä ja ne oppivat meiltä. Millaista on työn tekeminen älykkäiden ja sosiaalisten robottien kanssa? Mitä kaikkea pitää ajatella uusiksi?

Work Up! Robotti työkaverina -seminaarissa tiistaina 23.5. klo 12-15 pohdimme yhdessä alan asiantuntijoiden kanssa, miten robottien kehitys muuttaa työtämme, työssä oppimista, työn yhteisöllisyyttä, suhdettamme koneisiin ja koko maailmankuvaamme. Ohjelmassa on kaksi paneelikeskustelua. Ensimmäinen tarkastelee robottien kehitystä ja ihmisen ja robottien vuorovaikutusta yleisesti eri näkökulmista. Toinen keskittyy ihmisen ja robottien vuorovaikutukseen hyvinvointipalveluissa.

Keskustelemassa ovat VTT:n erikoistutkija Timo Salmi, Helsingin Yliopiston tutkija Katri Saarikivi, Teknologiateollisuuden johtava asiantuntija Juha Saarnio, kirjailija Johanna Sinisalo, Itä-Suomen yliopiston lehtori Mari Kangasniemi, HUS-kuntayhtymän kehittämisjohtaja Visa Honkanen, Tampereen yliopiston tutkijatohtori Tuomo Särkikoski, pääluottamusmies Annika Asla Helsingin kaupungilta ja Meditas Oy:n toimitusjohtaja Minna Laine.

Seminaari järjestetään Kulttuurikeskus Korjaamon Vaunusalissa (Töölönkatu 51 a-b, Helsinki). Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille ja maksuton.

Ilmoittaudu viimeistään 14.5.2017 verkkolomakkeella: http://www.tyoelama2020.fi/ajankohtaista/ilmot_workup_230517

Lisätietoja: http://tyoelama2020.fi/workup

Seminaaria on mahdollista seurata myös etänä verkkolähetyksen kautta. Linkki lähetykseen ilmoitetaan lähempänä ajankohtaa.

Robotti työkaverina -seminaari järjestetään yhteistyössä Tekesin, STTK:n, Superin ja Tehyn kanssa.