Verkkokurssi esimiehille tes-osaamisesta

Toimitko esimiehenä terveyspalvelu- tptesin tai sosiaalipalvelualan sostesin työehtosopimuksen piirissä? Tuntuvatko työehtosopimusasiat hankalilta? Ilmoittaudu 23.9. mennessä verkkokurssille, joka käynnistyy lokakuun alussa.

Kurssilta saat kattavan katsauksen työehtosopimuksen saloihin! Kouluttajina toimivat Tehyn lakimiehet ja asiantuntijat. He perehdyttävät osallistujat mm. työaikoihin, lomiin, palkkausjärjestelmiin ja samapalkkaisuuden periaatteeseen. Myös lääkehoito, henkilöstömitoitus sekä esimiehen oikeudet ja velvollisuudet tulevat tutuiksi.

– Vaativassa esimiestyössä on tärkeää tuntea työehtosopimus ja työlainsäädäntö. Esimies voi siten valvoa, että työntekijöiden oikeudet toteutuvat esimerkiksi samapalkkaisuuden osalta. Kurssilta esimies saa vastauksia myös ammatillisiin kysymyksiin kuten lääkehoitoon ja henkilöstömitoitukseen, toteaa Tehyn johtava lakimies Vappu Okkeri, yksi kouluttajista.

Voit suorittaa verkkokurssin kätevästi missä tahansa omaan tahtiisi. Aikaa kuluu arviolta yhden työpäivän verran. Saat kurssista myös todistuksen. Lue lisää ja ilmoittaudu 23.9. mennessä: www.tehy.fi/koulutus. Kurssi käynnistyy 7.10.2019, toimi nopeasti, paikkoja on rajallisesti.

Käyttäjän Merja Sarajärvi kuva

En löytänyt koulutuskalenterista ko. koulutusta.
Käyttäjän Jan-Olof Eriksson kuva

Hei! Kyseessä on tptes- ja sostes- työpaikoilla (terveyspalvelualan ja sosiaalipalvelualan tes:sit) toimivien esimiesten työehtosopimuksiin liittyvä verkkokurssi. Kurssi näkyy koulutuskalenterissa vain, jos työskentelee jäsentietojen mukaan näiden tes:sien piirissä.
Käyttäjän Marjo Riihiluoma kuva

Miten pääsee ilmoittautumaan? En myöskään löydä ilmoitusta,vaikka työskentelen sosiaalipalvelualalla.
Käyttäjän Maiju Toivonen kuva

Hei,

katsoin jäsentietosi ja siinä olikin kummallinen juttu, kun uusi työpaikkasi ei ollut tallentunut jäsentietoihin (tämä on meillä nyt työn alla). Meidän koulutusassistentti on sinuun pian yhteydessä, niin hoidetaan ilmoittautuminen sitä kautta.

Ystävällisin terveisin,

koulutussuunnittelija Maiju

Käyttäjän Marjo Riihiluoma kuva

Hyvä juttu. Kiitos paljon.