Kuva: IStock

Valmistuitko ammattiin? Liity nyt Tehyn varsinaiseksi jäseneksi!

Kun opinnot päättyvät, myös opiskelijajäsenyys Tehyssä päättyy ja on aika liittyä varsinaiseksi jäseneksi.

Kesän alkupuolella monet hoitoalan opiskelijat viettävät valmistujaisjuhliaan. Onnea kaikille tärkeään ammattiin valmistuneille!

Jos olet ollut opiskelijajäsenenä Tehyssä, valmistuminen ja opintojen loppuminen tarkoittaa sitä, että samalla opiskelijajäsenyys päättyy. Valmistumisen jälkeen on siis aika liittyä Tehyn varsinaiseksi jäseneksi. On hyvä huomata, että opiskelujäsenyys ei muutu automaattisesti Tehyn varsinaiseksi jäsenyydeksi, vaan varsinaiseksi jäseneksi pitää liittyä. Liittyminen onnistuu helposti verkossa.

Kun liityt varsinaiseksi jäseneksi, varmistat, että oikeusturva- ja vastuuvakuutuksesi pysyvät voimassa. Vakuutukset ovat välttämättömiä työssäsi ja turvana vahingoissa. Jäsenenä saat myös apua, jos jokin mietityttää esimerkiksi palkassa tai työsopimuksessa – luottamusmies on jäsenten lähin apu työpaikalla. Liittymällä varsinaiseksi jäseneksi säilytät oikeutesi myös muihin Tehyn jäsenetuihin.

Liity samalla myös Terveydenhuoltoalan työttömyyskassaan. Tehy maksaa työttömyyskassan jäsenmaksun puolestasi.