Uusi valtuusto tekee tärkeät päätökset

Kolme tiukkaa kokouspäivää, toimintalinjat tuleville neljälle vuodelle, talouden tarkastelua, tärkeät henkilövalinnat, paljon puheita ja kiihkeää tunnelmaa.

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous pidetään 13.-15.11.2017 Helsingin Messukeskuksessa. Kyseessä on Tehyn historian ensimmäinen valtuuston järjestäytymiskokous sääntömuutoksen ja liittokokouksesta luopumisen jälkeen.

Valtuustoon syksyllä valitut 83 tehyläistä tekevät kolmen päivän aikana päätöksiä tulevan nelivuotiskauden linjauksista sekä valitsevat liitolle päättäjät, mm. uuden puheenjohtajan. Tehyn puheenjohtajana neljä vuotta toiminut Rauno Vesivalo jättää tehtävän marraskuussa.

Maanantaina kokous käynnistyy Tehyn puheenjohtaja Rauno Vesivalon ja STTK:n puheenjohtajan Antti Palolan puheilla. Päivän aikana valtuutetut käsittelevät myös päättyvän valtuustokauden toimintaa ja taloutta sekä keskustelevat tulevaisuudesta. Silloin jaetaan lisäksi Tehyn hopeiset ja kultaiset ansiomerkit.

Toinen kokouspäivä tiistai on henkilövalintojen päivä. Silloin Tehy saa uuden johdon. Kokouspäivä pyörähtää käyntiin Tehyn puheenjohtajan ja 1. ja 2. varapuheenjohtajien valinnoilla. Tiistaina valitaan myös uusi 12-jäseninen hallitus, jokaiselle lisäksi henkilökohtaiset varajäsenet. Valtuustolle valitaan puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat ja samalla valtuuston kokoonpano vahvistetaan. Tiistaina tehdään henkilövalinnat myös mm. STTK:n edustajistoon ja hallitukseen.

Keskiviikkona edessä ovat Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan henkilövalinnat. Silloin käsitellään myös ajankohtaisia edunvalvonnan asioita ja linjataan koulutuspolitiikkaa seuraaville 4 vuodelle.

Tehyn jäsenet äänestivät syksyllä 83 edustajaa Tehyn valtuustoon.  Sen järjestäytymiskokous on 13.-15.11.2017 Helsingin Messukeskuksessa. Valtuusto käyttää Tehyssä ylintä päätösvaltaa.