Kuva: IStock

Tule Tehyn kanssa Pride-kulkueeseen

Tehy osallistuu tänä vuonna Helsinki Prideen ja on mukana lauantaina 30.6. järjestettävässä Helsinki Pride -kulkueessa. Tule mukaan!

Pride-kulkue on värikäs, iloinen ja äänekäs mielenilmaus yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden puolesta. Vuoden 2018 Helsinki Priden teema on ääni. Tapahtuma haluaa nostaa esiin ääniä, jotka yhteiskunnassamme vaiennetaan.

- Yhdenvertaisuus, ihmisoikeudet ja tasa-arvoinen kohtelu työelämässä ovat Tehylle tärkeitä. Helsinki Pride on tapahtuma, jossa nämä arvot tulevat hyvin näkyviksi ja jossa voimme yhdessä edistää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asemaa, sanoo Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen.

Tule mukaan kulkueeseen Tehyn kanssa! Pidetään Tehy-perheen kanssa ääntä, jonka tasa-arvoinen työelämä tarvitsee. Kulkueessa on mukana myös puheenjohtaja Millariikka Rytkönen.

Tehyllä on oma kulkuepaikka, ns. blokki, joka erottuu mm. värikkäin ilmapalloin. Mukaan Tehyn blokkiin pääset, kun tulet kulkuepaikalle ajoissa ja ennen kuin se lähtee liikkeelle. Tehyn blokin erotat mm. Tehy-ilmapalloista.

Pride-kulkue lähtee Senaatintorilta klo 13. Tarkennamme myöhemmin kokoontumispaikan ja ajan.

Kulkueen reitti

Helsinki Pride -kulkue lähtee Senaatintorilta klo 13. Reitti kulkee Senaatintorilta Unioninkadun, Pohjoisesplanadin, Mannerheimintien, Eteläesplanadin, Kasarmikadun sekä Neitsytpolun kautta päätyen Kaivopuistoon. Reittiin voi tulla muutoksia.

Helsinki Priden ohjelma löytyy osoitteesta: http://helsinkipride.fi

Käyttäjän Arja Laulainen kuva

Haluan ilmaista mielipiteeni siitä, että Tehy on menossa mukaan Pride kulkueeseen ja samalla ilmaisee hyväksymisensä kyseessä olevalle asialle, vaikka uskon, että suuri osa jäsenistöstä ei ole samaa mieltä. En ole minkään muun ammattiliiton nähnyt ottavan kantaa asian puolesta. Näin merkittävän julkisen kannanoton kyseessä ollessa, olisi koko jäsenistön mielipide kysyttävä, ettei leimaantuisi tämän suuntaisesti työpaikallaan. Yksityisenä ihmisenä jokainen voi luonnollisesti tehdä omat päätöksenä ja osallistua mihin tahtoo. Olen sitä mieltä, että Tehyn on ehdottomasti peruttava aikomuksensa osallistua tähän kulkueeseen.
Käyttäjän Tatu Tiala kuva

Täh? Leimaantua? Siis pelkääkö joku oikeasti vuonna 2018, että leimaantuu työpaikalla HOMOKSI jos Tehy osallistuu seksuaalivähemmistöjen tasa-arvon tukemiseen? Juuri tällaisten pelkojen takiahan tuolla marssitaan. Olen ylpeä liitostani joka ei jää kaappiin tämän asian suhteen.

Käyttäjän Sara Huovilainen kuva

Niin mikä tässä sulle on se isoin ongelma? Että suurin osa jäsenistä ei hyväksy ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa niinkö? Ja me työskentelemme ihmisten parissa ja haluamme edistää tasapuolista kohtelua. Suurin osa tuskin on tässä kohtaa eri mieltä. Tehy tuskin kannattaa rasismia, se on sitten henkilökohtainen asia josta ei kannata liikaa huudella.

Käyttäjän Laura Aitto-Oja kuva

Arja, ole huoleti, uskon 100 %:sti, että voit jatkaa työskentelyä työpaikallasi entiseen tapaan! Pakkaa sinäkin piknik-reppu! Tule mukaan kulkueeseen olemaan Pride! kaikkien meidän puolesta, joita tämä koskettaa ;) Ps. Arja-hyvä, nykyään on ihan ok olla hblti <3 Tervetuloa 2018-luvulle!
Käyttäjän Virpi Nieminen kuva

Vihdoinkin Tehy on mukana. Me voimme pelottomasti kuulua ammattiliittoon ja osoittaa että tasa-arvo sekä ihmisoikeudet ovat meille tärkeitä.

Käyttäjän Niina Nivala-Huhtaniska kuva

Tehy ei todellakaan ole ensimmäinen ay-liitto, joka osallistuu Helsinki Prideen. STTK on osallistunut, JHL, PAM. Ainakin nämä muistan viime vuodelta. Tehyn oli jo aikakin osallistua. Pridessa on kyse muustakin kuin seksuaalisuudesta. Marssitaan ja juhlitaan positiivisesti tasa-arvoa. Hyvä Tehy. Vuosi sitten kyselin Tehyn osallistumisen perään. Onneksi nyt toteutuu. Jos mahdollista, niin olen paikalla.
Käyttäjän Tony Nyberg kuva

Ja kiva että Tehykin on mukana. Jos Tehyllä on hyvä meininki, niin tulen blokkiin mukaan. En noin muuten osaa yhdistää mielessäni Tehyä ja karnevaalitunnelmaa.
Käyttäjän Tarja Kanerva kuva

Todellakin yhdenvertaisuus, ihmisoikeudet ja tasa-arvoinen kohtelu KAIKILLE on Tehyn periaatteiden mukaan kannatettavaa!  Toivon runsasta osallistumista.

Käyttäjän Kati Jetsu kuva

Olen ylpeä että liittoni ottaa osaa tapahtumaan, meillä kaikilla on oikeus tässä maassa elää onnellisena, enkä näe sen olevan keneltäkään pois!

Käyttäjän Tommi Åhman kuva

Hyvä Tehy! Nähdään Pridessä!<3
Käyttäjän Jukka Rantala kuva

Hyviä kommentteja kaikilta! Olen ylpeä että omakin ammattiliitto osallistuu.

Käyttäjän Lennu Yläneva kuva

Hienoa olla mukana tehyläisenä kaikkien niiden kanssa, jotka ovat valmiita  Pride-kulkueeseen: tasavertaisina ihmisinä, yhdessä! Hyvä Tehy!