Kuva: IStock

Tule Pride-kulkueeseen Tehyn kanssa

Tehy on mukana lauantaina 30.6. järjestettävässä Helsinki Pride -kulkueessa. Tule mukaan!

Pride-kulkue on värikäs, iloinen ja äänekäs mielenilmaus yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden puolesta. Yhdenvertaisuus, ihmisoikeudet ja tasa-arvoinen kohtelu työelämässä ovat Tehylle tärkeitä. Pride-kulkueessa nämä arvot tulevat näkyviksi ja samalla voimme edistää niiden toteutumista suomalaisessa yhteiskunnassa. Tehyn kulkuetta luotsaa puheenjohtaja Millariikka Rytkönen.

Näin löydät meidät

Tehyllä on muiden palkansaajajärjestöjen ja Helsingin kaupungin kanssa oma kulkuepaikka. Se sijoittuu koko Pride-kulkueen loppupäähän Helsingin kaupungin rekan yhteyteen.

Kokoontumis- ja lähtöpaikkamme on Senaatintorilla Hallituskadun puolella. Jos tulet mukaan kulkueeseen, löydät Tehyn Hallituskadun puoleisen portaikon kupeesta. Tehy erottuu mm. värikkäillä ilmapalloilla.

Kokoontuminen alkaa Senaatintorilla klo 12. Tule paikalle ajoissa! Kokoontumisen aikana ryhmät järjestäytyvät kulkuepaikoilleen. Varsinainen Pride-kulkue lähtee liikkeelle klo 13. Kulkueen alkupää liikkuu ensin ja letkan loppupää odottelee rauhassa vuoroaan.

Pride-kulkueessa on mukana ennakolta ilmoittautuneita ryhmiä ja itsenäisiä osallistujia. Paikalle odotetaan tuhansia osallistujia. Kulkuetta valvovat poliisi ja järjestyksenvalvojat, joiden ohjeita tulee noudattaa. Senaatintorilla on tupakointikielto.

Kulkueen reitti

Helsinki Pride -kulkue lähtee Senaatintorilta klo 13. Reitti kulkee seuraavaa reittiä: Senaatintori > Aleksanterinkatu > Mannerheimintie > Eteläesplanadi > Kasarmikatu > Neitsytpolku > Kaivopuisto.

Kulkueessa on mukana ajoneuvoja sekä jalan marssivia ryhmiä. Reitin varrella on mukulakivikatua, raitiovaunukiskoja ja muutamia ylämäkiä. Reitin pituus on n. 2,5 kilometriä.

Helsinki Priden ohjelma löytyy osoitteesta: http://helsinkipride.fi

Käyttäjän Lennu Yläneva kuva

Ylpeänä tehyläisyydestä seuraan Tehyn osallistumista omalla nimellään Helsingin Pride-kulkueeseen ja toivotan iloista ja äänekästä meininkiä kaikille teille, joilla on lauantaina mahdollisuus olla mukana sitä suurta värikästä joukkoa Helsingissä! Olen hengessä mukana, yhdenvertaisuuden nimissä :-) !

Käyttäjän Terhi Tuominen-Seittonen kuva

Olisin mukana, jos ei työvuorot napsahtaisi päälle. Jaettu on facessa ja twitterissa.