Tue Tehyn Nenäpäivätiimiä ja auta kehitysmaiden lapsia

Perjantaina 9.11. huipentuvan Nenäpäivä-kampanjan tuotoilla tuetaan muun muassa tyttöjen koulutusta ja silpomisen vastaista työtä Etiopiassa.

Tehyläiset osallistuvat vuosittain Nenäpäivä-kampanjaan. Myös tänä vuonna  Tehyllä on keräyslipas, joka löytyy Nenäpäivän sivuilta.  Kerätään yhdessä kunnon potti kehitysmaiden lapsille.

Kannustamme kaikkia tehyläisiä mukaan – niin ammattiosastoja, työ- ja opiskelijaporukoita tai ihan vain ystävyksiä. Kuka vain voi osallistua! Helpoin ja nopein tapa on tehdä lahjoitus Tehyn keräyslippaaseen.

Keräykseen voi osallistua myös vaikka järjestämällä myyjäiset, selkäjumppaa istumatyöläisille tai vanhuksille tai niska-hartiahierontaa. Osallistujilta voi pyytää lahjoitusta Tehyn keräyslippaaseen, ja varat voi tilittää seuraavasti:

1. Laske rahat
  2. Tallenna rahat omalle tilille (pankissa tai automaatilla)
  3. Siirry Tehyn lippaaseen
  4. Maksa oman pankkitilin kautta keräyssumma (kohta Lahjoita tiimille).

Nenäpäivä hankkii varoja kehitysyhteistyöhankkeisiin Afrikassa, Aasiassa sekä Etelä-Amerikassa. Keräystuotolla edistetään lasten koulutusta ja turvaa, vahvistetaan perheiden ja yhteisöjen asemaa sekä tehdään työtä lasten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Tänä vuonna Nenäpäivänä nostetaan esille mm. Plan Internationalin, SASKin ja Kirkon ulkomaanavun työtä kehitysmaissa. Järjestöt mm. tekevät työtä kotiapulaisten hyväksi Mosambikissa, edistävät tyttöjen koulutusta, hygieniaa ja silpomisen vastaista työtä Etiopiassa ja auttavat Syyrian pakolaislapsia ja -nuoria Jordaniassa.

Tehyn keräyslipas

Osallistumisvinkkejä