Tehyn vaalien tulospalvelu

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn vaaleissa valittiin 83 edustajaa valtuustoon. Vaalipiirinä oli koko maa. Äänestysaika oli 11.–28.9.2017. Ehdokkaana oli 547 jäsentä.

Tehyn vaalit ovat suorat ja suhteelliset valtakunnallisten vaalien tapaan. Kolmatta kertaa käytössä oli myös sähköinen äänestysmahdollisuus. Sähköistä äänestysmahdollisuutta käytti yli 61,5 % äänestäneistä. Vaalien äänestysprosentti oli 25,5.

Lisätietoa vaaleista www.tehy.fi/valtuustovaalit

Valtuusto valitsee  järjestäytymiskokouksessaan 13.–15.11.2017 Tehylle uuden puheenjohtajan. Se myös päättää tuolloin Tehyn tulevien vuosien toimintalinjoista, valitsee varapuheenjohtajat ja hallituksen sekä valtuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajat. Samalla myös valtuuston kokoonpanoa täydennetään.

Valtuuston koko kasvoi näissä vaaleissa aiemmasta 63 valtuutetusta 83 valtuutettuun. Näin siksi, että vuonna 2013 Tehyn liittokokous lopetettiin ja ylintä päätösvaltaa järjestössä käyttää jatkossa 83-jäseninen valtuusto.

Vaalitulokset

Koko vaalitulos vertailulukujärjestyksessä. (PDF)

Tulos vaaliliitoittain (PDF)

Äänestysaktiivisuus ammattiosastoittain (PDF)