Kuva: iStock

Tehyn mainoksen jakeluun oli mahdollisuus vaikuttaa

Tehy lähetti maanantaina 20.11. mainospostia, jolla tarjottiin liiton jäsenyyttä sosiaali- ja terveydenhuollon alan työntekijöille. Muille alan liitoille annettiin mahdollisuus poistaa omat jäsenet vastaanottajajoukosta.

Tehyn mainonnalla tavoiteltiin nimenomaan alan järjestäytymättömiä työntekijöitä. Tehy tarjosi hyvissä ajoin muille liitoille mahdollisuuden poistaa omat jäsenet mainospostin jakelusta. Poistomahdollisuuden antaminen on suoramarkkinoissa yleisesti käytössä, kun halutaan antaa mahdollisuus vaikuttaa jakeluun.

Tehy informoi jo heinäkuussa muita sosiaali- ja terveydenhuoltoalan työntekijöitä edustavia liittoja, että se toteuttaa mainoskampanjan viikolla 47. Samassa yhteydessä kerrottiin, että liitoilla on mahdollisuus varmistaa, että oma jäsenistö ei saa mainospostia ja poistaa osoitteet jakelusta 17.9. mennessä.

Tehyn mainospostin osoitelähde on Väestötietojärjestelmä (Väestörekisterikeskus), ja tietojen tekninen toimittaja on Bisnode Oy. Osoitetietojen poiminnan perusteena on käytetty mm. Väestötietojärjestelmässä olevaa ammattinimiketietoa. Ammattinimiketieto ei kerro, onko henkilö järjestäytynyt tai mihin on järjestäytynyt, ja juuri tästä syystä muille liitoille tarjottiin mahdollisuus ja aikaa varmistaa, että oma jäsenistö ei saa Tehyltä mainospostia.

Lisätietoja:
Tanu Heikkinen