Kuva: Jan-Olof Eriksson

Tehyn asiantuntija: Kuntoutusala näkyvämmäksi osaksi sote-järjestelmää

Tehyn uudeksi kuntoutusalan asiantuntijaksi on valittu fysioterapeutti, terveystieteiden maisteri Outi Töytäri. Kuntoutusalan asiantuntijatehtävissä pitkään toiminut Töytäri haluaa nostaa alan profiilia Tehyssä.

– On tärkeää, että Tehyssä voidaan tehdä työtä kuntoutusalan ammattilaisten kuten fysioterapeuttien, toimintaterapeuttien ja kuntoutuksen ohjaajien eteen. Huomioimalla alan erityistarpeita pystytään tukemaan ammattilaisten edellytyksiä tehdä laadukkaasti oman alansa töitä osana muuta palvelujärjestelmää, hän sanoo.

Töytärillä on yli 20 vuoden kokemus sosiaali- ja terveydenhuollon, erityisesti kuntoutusalan kehittämis- ja asiantuntijatyöstä. Kokemusta on karttunut Tehyn lisäksi muun muassa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella, sosiaali- ja terveysministeriössä sekä erilaisissa kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä.

Hän on Fysioterapeutit ry:n entinen puheenjohtaja ja oli mukana Tehyn perustamiskokouksessa liiton edustajana vuonna 1982.

– Ympyrä sulkeutuu, näin voisi sanoa, summaa Töytäri.