Ansiomerkin saivat: Rauno Vesivalo, Aila Eerola, Sari Auvinen, Riitta Korpihalla, Marjut McLean, Kirsi Torikka ja Kirsti Viljakainen. Kuva Leena Louhivaara

Tehyn ansiomerkit jaettiin

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokouksen avajaispäivänä jaettiin ansiomerkit henkilöille, jotka ovat edistäneet Tehyn tavoitteita aktiivisesti. Ansiomerkit myöntää Tehyn valtuusto hallituksen esityksestä. Tehyn kevätvaltuusto päätti jakaa yhden kultaisen ja kuusi hopeista merkkiä kesäkuun kokouksessaan.

Kultaisen ansiomerkin sai väistyvä puheenjohtaja Rauno Vesivalo. Hän on erikoissairaanhoitaja, sairaanhoidon opettaja ja pitkän linjan Tehy-aktiivi, joka liittyi jäseneksi vuonna 1981 ja toimi mm. ammattiosaston puheenjohtajana. Tehyn valtuustoon hänet valittiin ensimmäisen kerran vuosiksi 1989–2005 ja seuraavalla kerralla valtuuston puheenjohtajaksi kaudelle 2005–2009. Tehyn 1. varapuheenjohtajana hän toimi 2009–2013, jonka jälkeen hänet valittiin puheenjohtajaksi kaudelle 2013–2017.

Hopeisen ansiomerkin saivat:

• Sari Auvinen Tehyn valtuuston 2. varapuheenjohtaja 2013–2017
  • Aila Eerola Tehyn hallituksen jäsen 2005–2009 (YE) sekä valtuuston jäsen 1993–1997, 2001–2005 ja 2009–2017
  • Riitta Korpihalla Tehyn valtuuston 1. varapuheenjohtaja 2013–2017, valtuuston jäsen 1993–2013
  • Marjut McLean Tehyn 1. varapuheenjohtaja 2013–2017, hallituksen jäsen 2005–2017, valtuuston jäsen 2001–2005
  • Kirsi Torikka Tehyn hallituksen jäsen 2005–2013, valtuuston jäsen 2001–2005
  • Kirsti Viljakainen Tehyn eläkkeellä oleva toimihenkilö, järjestöosaston päällikkö, -yksikön johtaja 1982–2014