Tehyläinen eduskuntavaaliehdokas, hae tukea vaalityöhön

Eduskuntavaaleissa ehdolle asettuvat tehyläiset saavat Tehyltä tukea vaalityöhönsä.

Tehyläiset eduskuntavaaliehdokkaat voivat muun muassa esitellä itsensä Tehyn vaalisivustolla, lähettää sähköpostiviestin vaalipiirinsä tehyläisille, käyttää aluetoimistojen tiloja, hakea vaalitukea ja saada alennusta Tehy-lehden ilmoituksista.

Avainsanat päättäjille -materiaali

Tehy listasi viisi soten avainsanaa päätöksenteon tueksi. Ne auttavat sote-uudistuksen toteutuksessa ja hallitusohjelman laatimisessa.

Avainsanat-materiaalin voit ladata käyttöösi tästä:

- Tehyn avainsanat päättäjille -esite (pdf)

- Tehyn avainsanat päättäjille -powerpoint-esitys

Esittele itsesi vaalisivustolla

Verkossa avautuu vaalisivusto helmikuun lopussa. Sivustolla esitellään kaikki tehyläiset eduskuntavaaliehdokkaat ja lisäksi Tehyn avainsanat päättäjille.

Ehdokkaat saavat sivustolla näkyvyyttä ehdokaskorteilla. Ehdokaskorteissa jokainen voi esitellä itsensä ja tavoitteensa tarkemmin. Äänestäjät puolestaan voivat hakea tehyläistä ehdokasta vaalisivuston ehdokaskortteja selaamalla.

Ehdokas, ilmoita omat tietosi vaalisivuston ehdokaskortille 5.3. mennessä tällä lomakkeella.

Tilaa postikortteja vaalityön tueksi

Ehdokkaiden vaalityön tueksi on tehty Tehyn sote-avainsanat päättäjille kiteyttävä painettu vaalikortti käytettäväksi omassa vaalityössä.

Ehdokas voi tehdä yhden tilauksen, joten kannattaa tilata riittävän suuri määrä. Tee tilaus 30.3. mennessä. Tee tilaus täältä.

Aluetoimistojen tilat käytössäsi

Tehyn aluetoimistojen tilat ovat korvauksetta käytettävissä ehdokkaiden vaalitilaisuuksiin. Edellytyksenä on, että asiasta sovitaan etukäteen kunkin alueen järjestöasiantuntijan kanssa, jotta Tehyn oma toiminta ei häiriinny.

Ehdokas, alueiden yhteystiedot löydät täältä.

Lähetä sähköpostiviesti vaalipiirisi tehyläisille

Ehdokas voi kerran lähettää sähköpostiviestin vaalipiirinsä tehyläisille. Tehy huolehtii sähköpostin lähettämisestä. Viesti voi sisältää tekstiä ja linkkejä, mutta ei kuvaa tai liitteitä. Viestit käydään läpi Tehyssä ennen lähetystä. Niistä korjataan selkeät lyöntivirheet ja vastaavat, muutoin ne lähetetään sellaisenaan.

Ehdokas, lähetä sähköpostiviestisi tiedot 5.3. mennessä oheisella lomakkeella.

Hae vaalitukea

Tehy tukee ehdokkaana olevia jäseniään 300 eurolla/ehdokas. Tuki voidaan maksaa ehdokkaan tukiyhdistykselle.

Ehdokas, hae tukea tällä lomakkeella vaalipäivään mennessä.

Ilmoita Tehy-lehdessä

Tehy-lehti käsittelee Tehylle tärkeitä vaaleihin liittyviä teemoja ja kannustaa äänestämään. Vaali-ilmoittelusta Tehy-lehdessä annetaan 50%:n alennus.

Ehdokas, Tehy-lehden ilmoitusten koot ja hinnat löydät lehden mediakortista. Ilmoitusten yhteyshenkilö: Juha Kurvinen Puh. 040 541 5787 [email protected].

Näy Sairaanhoitajapäivillä

Tehy on maaliskuussa mukana Sairaanhoitajapäivillä. Tehyn messuosastolla ehdokkailla on hyvä tilaisuus tavata tehyläisiä äänestäjiä. Tehyläiset eduskuntavaaliehdokkaat ovatkin tervetulleita Tehyn osastolle torstaina 21.3. klo 11-13 ja perjantaina 22.3. klo 11-13.

Muistathan seurata Tehyn viestintäkanavia, joista löydät tietoa eduskuntavaalien teemoista ja lisätietoa tehyläisille ehdokkaille.