Tehy ja OSKU edistävät yhteistyössä amisten etuja

Tehy on solminut yhteistyösopimuksen Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry:n kanssa.

OSKU on vuonna 2001 ammatillisen II-asteen opiskelijoiden perustama ja omistama opiskelija- ja nuorisojärjestö, jossa opiskelijat itse tekevät toiminnan ja päätökset. OSKU on puolue- ja ammattiyhdistyspoliittisesti sitoutumaton.

OSKU tekee edunvalvontaa kaikilla ammatillisen opiskelun aloilla, myös sosiaali- ja terveyspuolella. OSKUn kanssa solmittu yhteistyösopimus kattaa mm. Tehyn osallistumisen OSKUn Roadshow 2018 -kiertueelle. Lisäksi yhteistyötä tehdään opiskelijoiden edunvalvonnan sekä tapahtumien suunnittelun osalta.

- Odotamme innolla yhteistyötä OSKUn kanssa. Toisen asteen opiskelijatyö on haasteellista oppilaitosten suuren määrän takia, joten OSKUn kaltainen valtakunnallinen amisjärjestö on juuri sellainen yhteistyökumppani, joka auttaa meitä näkymään laajemmin sote-alan ammattioppilaitoksissa, iloitsee Tehyn opiskelijatyöstä vastaava järjestöasiantuntija Atte Ahlfors.

Myös OSKUn puheenjohtaja Emmi Pentikäinen on tyytyväinen käynnistyvään yhteistyöhön.

- Ajan hermolla pysyttelevänä opiskelijajärjestönä ovat OSKUlle yhteisiä tavoitteita edistävät kumppanuudet tärkeitä ja mahdollistavat amisten aidon äänen kuulumisen vahvemmin. Erityisesti sosiaali- ja terveysalan ammattiin opiskelevat hyötyvät tästä yhteistyöstä.