Sisar hento valkoinen -kampanja sai jatko-osan

Tänään lanseerattu Sisar hento valkoinen -kampanja sukeltaa sosiaali- ja terveydenhuoltoalan arkeen: työ antaa paljon, mutta pelkkä arvostus ei elätä.

Tehyn opiskelijayhdistyksen kampanja nostaa esiin hoitotyön henkisesti ja fyysisesti rankan puolen, mutta samalla työntekijöiden positiivisen omistautumisen työlleen. Sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla tehdyn työn arvo on korvaamaton, mutta pelkällä sinnikkyydellä tai arvostuksella ei elä. Kampanja on jatkoa viime vuoden saman nimiselle kampanjalle, joka käsitteli sotealan haasteita ja työntekijöihin kohdistuvia stereotypioita.

- Me haluamme, että nuoret kiinnostuvat omista oikeuksistaan työelämässä. Saavutetut edut kun eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä, vaan omista oikeuksista pitää huolehtia tulevaisuudessakin, toteaa Tehyn opiskelijayhdistyksen puheenjohtaja Jari Vainio

Vainion mukaan nuorten on aika astua esiin ja pitää ääntä sen puolesta, millaisin ehdoin töitä sote-alalla tehdään. Jokaisen on hyvä turvata polkunsa työelämään.

- Työntekijät ansaitsevat enemmän ja sen puolesta pitää taistella. Ammattiyhdistys on nimenomaan se joukkovoima, jonka avulla parempia työehtoja voidaan saavuttaa. Ammattiyhdistys on paras turva jo opiskeluaikana, Vainio sanoo.

Kampanjaa värittää tehyläisten ammattien monipuolisuus, ja alan moninaisuuden halutaankin näkyvän. Kampanjan kasvoina on Tehyn opiskelijajäseniä, joiden työstä kampanja näyttää katkelmia.

- Kampanja toivottavasti laajentaa samalla kapeaa mielikuvaa ”sisarhentovalkoisista”. Sote-alan monimuotoisuuden pitää näkyä.

Tutustu kampanjaan www.sisarhentovalkoinen.fi

Sisar hento valkoinen