kuva: iStock

Pride-kulkueeseen lauantaina

Tällä viikolla vietetään Pride-viikkoa, joka huipentuu lauantaina pidettävään Pride-kulkueeseen.

Marssijat kokoontuvat kello 12.30 alkaen Kansalaistorin Laulupuut-patsaalla  (Musiikkitalon viereinen ”haukipatsas”.)  Kulkue päättyy puistojuhlaan Kaivopuistossa.

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK, Akava ja STTK  osallistuvat Pride-viikkoon.

Lisää Helsinki Pride -viikon ohjelmasta ja kulkueesta löytyy osoitteesta:

Käyttäjän Juha Honkakoski kuva

Käyttäjän Heidi Elakshar kuva

Hei Juha,

Tehy on mukana Pride-hengessä kuten aiempinakin vuosina. Olemme mainostaneet tapahtumaa somessa ja ao-tiedotteessa nro 6 ja kehottaneet jäseniä osallistumaan STTK:n järjestämiin tapahtumiin. Omaa erillistä Tehy tilaisuutta ei ole.

Käyttäjän Juha Honkakoski kuva

Kiitos Heidi vastauksesta.Ymmärtääkseni ay-liikkeelle ja näin ollen myös Tehylle on erittäin tärkeää kaikki yhdenvertaisuuteen ja tasa-arvoiseen kohteluun liittyvät asiat, eli olemme ennen kaikkea ns. solidaarisuusliike ja teemmehän tuota työtä myös kansainvälisestikin. Näin ollen minusta on hyvin hämmentävää, ettei tätä asiaa nähdä meillä niin tärkeänä asiana, että olisimme yhdessä sisarjärjestön kanssa asiaa edistämässä.Toivottavasti me tehyläisetkin tulemme kohta 2000-luvulle..., myös tässäkin asiassa.Juha