Kuva: IStock

Opiskeletko sosiaali- ja terveysalaa? Liity Tehyn jäseneksi!

Jäsenyys antaa turvaa muun muassa kesätöihin tai työharjoitteluun. Liittyessäsi voit myös tehdä lahjoituksen hyväntekeväisyyteen.

Opiskelijajäsenyys Tehyssä ei maksa mitään. Jäseneksi kannattaakin liittyä jo opintojen alkaessa, sillä jäsenyydestä hyötyy heti. Opiskelijajäsenelle kuuluvat kaikki samat edut kuin varsinaiselle jäsenelle. Näitä ovat mm. luottamusmiehen apu työpaikalla, työsuhdeneuvonta, vakuutukset työelämässä sattuvia vahinkoja vastaan, koulutukset ja monet muut rahanarvoiset edut.

Tehyn vakuutukset ovat turvana työssä sattuvia vahinkoja vastaan vaikkapa työharjoittelussa, kesätöissä tai vaihdossa. Työnantajan vakuutukset eivät kata kaikkia työssä sattuvia vahinkoja, joten Tehyn vakuutusturva on yksi tärkeimmistä jäseneduista. Lisäksi opiskelija saa Tehystä vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Turvana kesätöissä tai harjoittelussa on myös työpaikan luottamusmies. Hänen puoleensa voi kääntyä kaikissa työsuhdetta koskevissa asioissa, jos et esimerkiksi tiedä, onko palkkasi maksettu oikein.

Jos opiskelet ja teet töitä opintojen lomassa, kannattaa liittyä myös Terveydenhuoltoalan työttömyyskassaan. Työ voi olla vaikka muutamankin tunnin työ joko omalla tai jollain muulla alalla. Työt kerryttävät työssäoloehtoa ansiosidonnaista päivärahaa varten.

Liittymällä voit lahjoittaa hyväntekeväisyyteen

Kun liityt opiskelijajäseneksi, voit samalla tehdä hyvää! Tehyn opiskelijajäseneksi liittyvä voi nimittäin ohjata liittymislahjaa vastaavan summan SOS-Lapsikylälle. Viime vuonna lähes tuhat uutta opiskelijajäsentä teki lahjoituksen hyväntekeväisyyteen.

SOS-Lapsikylä auttaa heikoimmassa asemassa olevia lapsia ja nuoria sekä lisää lapsiperheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla.

Opiskelijayhdistys

Liity opiskelijajäseneksi täällä