Oletko kohdannut työssäsi väkivaltaa? Haluatko kertoa kokemuksistasi?

Jäsenemme kohtaavat henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja sen uhkaa työpaikallaan päivittäin. Me haluamme tuoda tämän vakavan tilanteen näkyväksi. Kerro meille omista kokemuksistasi.

Henkinen ja fyysinen väkivalta on arkipäivää sote-ammattilaisten työssä. Jopa neljännes on saanut tappouhkauksia työtehtävissä. Myös seksuaalinen häirintä ja seksuaaliväkivalta on yleistä. Fyysistä tai henkistä väkivaltaa saattavat tehdä potilaat ja asiakkaat tai heidän omaisensa mutta myös muut työntekijät ja kollegat.

Haluamme tuoda tämän vakavan asian esille ja kertoa väkivaltaa kohdanneiden omista kokemuksista. Haluamme herättää keskustelua ja löytää keinoja, että väkivalta saadaan kitkettyä pois sote-alalta ja varhaiskasvatuksesta.

Sinä voit auttaa meitä! Toivomme, että kuvailisit meille työssä kohtaamaasi väkivaltaa ja sen seurauksia. Alla olevalla lomakkeella voit kuvailla tilannetta, sen herättämiä tunteita, ajatuksia ja seurauksia. Älä kirjaa lomakkeelle kuitenkaan potilas-/asiakastietoja tai muuta arkaluontoista.

Käytämme tietoja kampanjassa, jolla tuomme hoitoalan väkivaltaa esille. Kampanja käynnistyy syksyn 2022 aikana.

Ilmoita lomakkeella, jos haluat osallistua omilla kasvoillasi kampanjaan. Valitsemme osan halukkaista mukaan. Voit myös jättää tiedot anonyymisti. (Tehyn tietosuoja- ja rekisteriselosteet)

Kerro kohtaamastasi väkivallasta alla olevalla lomakkeella
Ala, jolla työskentelet

Suosittelemme sinulle