Tehyn raportti kertoo kunta-alan palkoista ja ansioiden kehityksestä.

Kunta-alan palkat ilmestyi

Tehyn bestseller eli raportti kunta-alalla työskentelevien tehyläisten palkoista ja ansioiden kehityksestä on jälleen ilmestynyt. Sen tarkoitus on ennen kaikkea auttaa luottamusmiehiä paikallisissa neuvotteluissa.

Raportissa analysoidaan tehyläisten kunta-alan tehtäväkohtaisten palkkojen tasoa eli palkkaa, joka perustuu ensisijaisesti tehtävien vaativuuteen. Tiedot vastaavat lokakuun 2016 tilannetta. Myös ammattikohtaiset taulukot kertovat samanlaisesta palkkatasosta, sillä tes-korotuksia ei tullut lokakuussa 2017 ja lomarahan leikkaukset eivät näy palkoissa.

Kunta-alan palkat 2017 ilmestyi jo 22. kerran. Suurin osa aineistosta perustuu Tilastokeskuksen ylläpitämään kunnalliseen henkilörekisteriin vuodelta 2016.

Julkaisu verkossa: Kunta-alan palkat 2017. Kenneth Snellman, Tehy ry. Tehyn julkaisusarja D 1/17 Tilastoja ja kartoituksia.

Liitetiedostot:
2017 D1 Kunta-alan palkat

Tehyläisten palkat ja kuntasektorin ansiokehitys ovat jälleen yksissä kansissa, jo 22. kerran. Siinä analysoidaan mm. yleisimpien ammattinimikkeiden tehtäväkohtaisen palkan tasoa. Tiedot perustuvat Tilastokeskuksen ylläpitämään kunnalliseen henkilörekisteriin. Palkkatiedot vastaavat lokakuun 2016 tilannetta, tällä kertaa myös ammattikohtaisissa taulukoissa, jotka kertovat lokakuun 2017 palkkatasosta. Lomarahan leikkaukset eivät näy vielä lokakuun palkassa. Julkaisu on suunnattu tehyläisille luottamusmiehille, käytettäväksi esimerkiksi paikallisessa neuvottelutoiminnassa.