Kuva: IStock

Kalenterien jakelussa viivästystä

Kalenterien saapuminen kotiin on viivästynyt. Omaa kalenteria kannattaa vielä odotella rauhassa.

Tehyyn on tullut kyselyjä, miksi tilattu jäsenkalenteri tai toimijoiden isompi kalenteri ei ole tullut kotiin.

Tilattuja jäsenkalentereja on postitettu koko syksy, mutta postin lakko aiheutti jakelukatkoksen loppusyksyllä. Lakon jälkivaikutuksena viivästystä tuntuisi olevan edelleen: selvitetyt tapaukset ovat osoittaneet, että kalenterit ovat lähteneet postitettaviksi, mutta viivettä on varsinaisessa postin kannossa kotiin. Jouluruuhka vaikuttanee postin kantoon myös.

Tehtävänhaltijoille toimitetaan ilman tilausta isompi, ns. toimijakalenteri. Toimijakalentereja postitettiin joulukuun alussa suurempi erä, useampia tuhansia, joista ainakin osa on edelleen postin kannettavana. Lisäksi tämä vuosi on ollut ammatiosastoissa vaalivuosi, jolloin on valittu uusia toimijoita. Toimijakalentereja postitetaan tehtävänhaltijoille viikottain sitä mukaa, kun ammattiosastot ehtivät tehdä ilmoituksen ja tehtävänhaltijat saadaan kirjattua Tehyn jäsenrekisteriin.

Postin lakon jälkivaikutusten, ammattiosastotehtävien ilmoittamisen ja kirjaamisen sekä jouluruuhkien vuoksi kalentereja kannattaa vielä odotella kärsivällisesti ainakin tammikuun puoliväliin saakka.

Käyttäjän Sirpa Mäntynen kuva

Täytynee sitten vielä odottaa....

Hei Sirpa,

tilasin sinulle nyt uuden kalenterin. Sen saapumisessa kannattaa nyt odotella tammikuussa muutama viikko, koska postittaja kerää lähetyksiä isompiin eriin ja postittaa parin viikon jaksoissa.

Ystävällisesti Mirka Mäntylä

Käyttäjän Sanna Holma kuva

Vielä kalenteria ei ole tullut.

Hei Sanna,

Ystävällisesti Mirka Mäntylä

Käyttäjän Elina Seitoja-Puolakka kuva

Hei, voisitko tilata minulle myös uudemman kerran, ei ole täälläkään kalenteria näkynyt 🤔😏
Terv. Elina Seitoja-Puolakka

Hei,

tein sinulle tällä pvm:llä uuden tilauksen.

Ystävällisesti,

Käyttäjän Arja Leppänen kuva

Ei ole tullut kalenteria minullekaan.. sitä odotellessa!

Hei Arja,

Kalenterin tulisi olla perillä tällä viikolla. Otathan yhteyttä uudelleen, jos ei tämän viikon aikana ole jo tullut.

Käyttäjän Sari Hintikainen kuva

Hei,ei ole kalenteria näkynyt täällä Vaasankaan suunnalla.T.Sari ☺

Hei Sari,

selvittelin asiaa postittajalta, ja kalenterin pitäisi olla sinulla noin viikossa. Mikäli sitä ei edelleenkään ala kuulua, laitathan viestiä. Pahoittelen viivästystä.

tiedottaja

Käyttäjän Pia Sand kuva

Sama juttu täällä. Ei ole vieläkään näkynyt kalenteria 😞

yst.terv. Pia Sand

Hei Pia,

jäsenrekisterin tiedoissa ei ole näkyvillä, että olisit tilannut kalenterin. Siellä tilauspäivämääräkenttään tulee merkintä, kun tilaus tehdään. Siinä kentässä oli nyt tyhjä tieto. Tein sinulle kalenteritilauksen tällä päivämäärällä.

Ystävällisesti Mirka Mäntylä, tiedottaja

Käyttäjän Pia Sand kuva

Hei,

Kiitos vastauksesta! Mutta nyt on tästä toimijoiden kalenterista kyse, sitähän ei erikseen ole tarvinut tilata?

Pia Sand

Hei,

ahaa, tämä jäi epäselväksi, että kyse toimijakalenterista. Jäsenrekisterin tietojen mukaan osoite on mennyt postittajalle 5.1.2020 ajossa. Postittaja on kerännyt sen mukaan isompaan lähetyserään, ja laittanut erän matkaan viime tiistaina. Koska postin palvelulupaus on 5 arkipäivää, mutta tiistai ei ole postilla jakelupäivä, niin suosittelisin odottamaan tämän viikon keskiviikkoon tai lopulle, että se tulisi kotiin. Mikäli ei tällä viikolla tule, niin otathan yhteyttä.

Käyttäjän Pirjo Kivistö kuva

Hei.
Eipä tullut tänäänkään kalenteria. Eikä taida tullakaan???
Vanhassa kalenterissa ei ole sivuja enää ensi viikolle....
terv. Pirjo k.

Hei Pirjo,

sinulle kalenteri on tulossa lähipäivien aikana, selvitin asiaa postittajaltamme. Mikäli sitä ei edelleenkään ala kuulua, otathan yhteyttä.

Käyttäjän Reetta Koskimaa kuva

Hei. Minäkään en ole vielä saanut kalenteria. Tilattu jo lokakuussa. Vieläkö mahdollista saada?
T. Reetta

Hei Reetta,

kalenteri on tulossa lähipäivien aikana, kun selvitin asiaa postittajaltamme. Mikäli sitä ei edelleenkään ala kuulua, otathan yhteyttä.