Johtamisen erityispätevyydet myönnettiin 13.2.2018. Kuvassa vasemmalta: Laila Allén-Oikari, Sari Huovinen, Anne Kirmanen ja Kristiina Puolakka (Kuva: Juha Kurtti)

Johtamisen erityispätevyydet jaettiin toisen kerran

Yli kahdenkymmenen hakijan joukosta valikoitui neljä henkilöä, joille Tehy ja sen yhteistyöjäsenjärjestöt jakoivat johtamisen erityispätevyyden 13.2.2018 Tehyn toimistolla.

Johtamisen erityispätevyyden saivat tänä vuonna Kristiina Puolakka Harjavallasta, Laila Allén-Oikari Tampereelta, Anne Kirmanen Vihtavuorelta ja Sari Huovinen Kajaanista. Pätevyyden saajat ovat Tehyn ja Suomen sairaanhoitajaliiton jäseniä.

Kristiina Puolakka toimii ylihoitajana Satakunnan sairaanhoitopiirissa sairaanhoidon toimialueella ja vastuualueena on psykiatria.

Laila Allén-Oikari on osastonhoitajana Tampereen kaupungin avo- ja asumispalvelut/mielenterveys- ja päihdepalvelut -yksikössä.

Anne Kirmanen toimii Jyväskylän yhteistoiminta-alueen Palokan terveyskeskuksen osastonhoitajana.

Sari Huovinen on kriisikeskusjohtaja Kainuun kriisikeskuksessa.

Johtamisen erityispätevyys on Tehyn ja sen yhteistyöjäsenjärjestöjen myöntämä nimike. Se tekee osaamista näkyväksi ja auttaa työnantajia tunnistamaan johtamisosaamisen. Siitä on apua urakehityksen suunnittelussa, työtehtävien vaativuuden arvioinnissa ja sillä voi perustella positiivista palkkakehitystä.

Erityispätevyys on voimassa viisi vuotta, minkä jälkeen sitä on haettava uudelleen. Seuraava haku käynnistyy syksyllä 2018.