Tehyn johtamisen erityispätevyyspalkinnon saivat apulaisosastonhoitaja Riitta Takkinen ja osastonhoitaja Tiina Ala-Rantala. Rinnassa heillä molemmilla on Sairaanhoitajaliiton erityispätevyysmerkki.

Johtamisen erityispätevyydet jaettiin kolmannen kerran

Tehy ja sen yhteistyöjäsenjärjestöt jakoivat tänään johtamisen erityispätevyyden HYKS:n korva-, nenä- ja kurkkutautien vuodeosaston apulaisosastonhoitajalle Riitta Takkiselle ja Kauhavan sairaalaosaston osastonhoitaja Tiina Ala-Rantalalle. Ala-Rantala työskentelee Kaksineuvoisen kuntayhtymässä.

Johtamisen erityispätevyys on Tehyn ja sen yhteistyöjäsenjärjestöjen myöntämä nimike. Se tekee osaamista näkyväksi ja auttaa työnantajia tunnistamaan johtamisosaamisen. Siitä on apua urakehityksen suunnittelussa, työtehtävien vaativuuden arvioinnissa ja sillä voi perustella positiivista palkkakehitystä.

Erityispätevyys on voimassa viisi vuotta, minkä jälkeen sitä on haettava uudelleen. Seuraava haku käynnistyy tämän kevään aikana.