Kuva: Fimea

Järjestä oma lääkehoidon teemapäivä

Torstaina 21.3.2019 vietetään valtakunnallista lääkehoidon päivää. Tehy on mukana projekti- ja suunnitteluryhmässä, joka koordinoi järjestelyjä yhdessä Fimean kanssa.

Lääkehoidon päivä on lääkkeiden käyttäjien ja terveydenhuollon ammattilaisten sekä opiskelijoiden yhteinen valtakunnallinen tapahtuma, jonka aiheena on tänä vuonna Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet? Päivän tavoite on kannustaa ammattilaisia varmistamaan, että lääkkeiden käyttäjät ymmärtävät lääkehoitonsa tavoitteet.

Järkevä lääkehoito ja sen toteutus edellyttävät, että sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset tuntevat potilaan lääkityksen. Sitä tarvitaan oikeiden hoitopäätösten tekemiseen ja turvallisen lääkehoidon toteutukseen. Ajan tasalla oleva lääkityslista, jonka potilas ja ammattilainen voivat laatia esimerkiksi yhdessä, auttaa alkuun.

Järjestä oma, paikallinen tapahtuma, jossa keskustellaan päivän teemasta. Se voi olla tietoisku, yleisöluento tai muu aiheeseen liittyvä tapahtuma. Muista ilmoittaa tapahtumasi projektiin.