Euroopan parhaat kuntatyöpaikat Suomessa 2020

Lähtökohtina ovat yhteistoiminta ja pitkäjänteinen työelämän kehittäminen, joilla Suomeen rakennetaan Euroopan parhaita kuntatyöpaikkoja. Kunta-alan palkansaajajärjestöjen ja KT Kuntatyönantajien yhteinen hanke KunTeko 2020 sai jatkorahoitusta työhönsä kahdelle vuodelle.

Kunteko-projekti edistää työelämän laatua ja tekee näkyväksi kehittämistyötä, jota tehdään työpaikoilla. Teot ja tarinat sekä kiinnostavat ratkaisut erilaisista kehittämismalleista löytyvät ohjelman verkkosivuilta. Työpaikat voivat osallistua valmennuksiin, työpajoihin, verkostoihin ja tilaisuuksiin. Lisäksi tarjolla on 1-3 päivää maksutonta asiantuntijasparrausta kehittämistyön tueksi. Ensimmäisellä kaudella sitä haki 80 kuntaorganisaatiota. Suosittuja teemoja olivat mm. yhteisen toimintakulttuurin luominen, prosessien uudistaminen sekä työhyvinvoinnin ja asiakaslähtöisten toimintatapojen kehittäminen.

Ohjelma käynnistyi vuonna 2015. Uudistuneita palveluja voi hakea maaliskuussa Kunteko.fi-sivustolla.