www.kanta.fi: Resepti eReseptiin netissä

22.7.2011

Terveydenhuollon ammattilaisille on nyt netissä kanta.fi -sivuilla kattava opiskelukokonaisuus sähköisestä lääkemääräyksestä eli eReseptistä ja siihen liittyvistä asioista, mm potilaan oikeuksista ja informoinnista. Alla olevista linkeistä pääsee suoraan tiettyyn oppikokonaisuuteen käsiksi. Osat on koottu tarkoituksenmukaiseen järjestykseen ja kaikki tarvittava tieto on koossa.

Yli 70 000 sähköistä reseptiä on jo kirjoitettu – Länsi-Pohja on viimeisin sähköisen reseptin käyttöönottaja

Sähköistä lääkemääräystä koskevan lain mukaan apteekkien tulee ottaa eResepti käyttöönsä 1.4.2012 mennessä. Julkinen terveydenhuolto ottaa eReseptin käyttöönsä huhtikuuhun 2013 mennessä ja yksityinen sektori huhtikuuhun 2014 mennessä.

Turku, Kotka ja Itä-Savon sairaanhoitopiiri olivat ensimmäisiä ja kesäkuun puolessa välissä Suomessa oli kirjoitettu jo yli 70 000 sähköistä lääkemääräystä.

Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirinssä on oltu mukana hankkeessa jo vuoden alusta ja kesäkuun puolen välin jälkeen uusi palvelu on Kemin, Keminmaan, Simon, Tervolan, Tornion ja Ylitornion kunnissa 65 000 asukkaan käytössä.

Lähde: Kanta-uutiset